دنیای امروز ما دنیای ارتباطات است و بسیاری از کسبوکارها برای اینکه بتوانند با مشتریان خود تعامل مناسبی داشته باشند، از راههای ارتباطی مختلفی استفاده میکنند. یکی از بهترین راههای تعامل با مشتری، پنل پیامکیست که برای تبلیغات و معرفی کسبوکارها استفاده میشود.
اما این روزها علاوهبر پنل پیامکی، کاربر برای ذخیره شماره مشتریان و مخاطبانش میتواند از دستگاه ذخیره شماره موبایل هم استفاده کند که در کنار مزایا، معایب متعددی هم دارد. حالا ما باهم میخواهیم این ویژگیهای مثبت و منفی را بررسی کنیم تا بهتر برای بازاریابی و تبلیغات کارمان تصمیم بگیریم و البته بهترین شیوه را برای ارتباط و تعامل با مشتریان انتخاب کنیم.
کلیاتی درباره پنل پیامکی
پنل ذخیرهسازی شماره مشتریان یکی از بهترین روشهایی است که میتوانید برای ذخیره، برقراری ارتباط و تعامل با مشتریان از آن استفاده کنید. یکی از مهمترین ویژگیهای استفاده از این پنل، ذخیرۀ شماره مشتریان، توانایی برقراری ارتباط و تعاملی دوطرفه است.
مثلاً اگر برای کسبوکارتان سامانه ارسال اسم ام اس “ایده SMS” را بخرید، میتوانید با استفاده از امکانات پنل، اطلاعات کسبوکار، وبسایت و حتی آدرس شبکههای اجتماعی خود را برای مشتریان ارسال نمایید. حتی در صورتی که کسبوکارتان در زمینۀ ارائۀ خدمات است، میتوانید از طریق پنل اس ام اس برای ارتباطی نزدیکتر و مدیریت شده با مشتریان، کد ارجاع بخش تعمیرات، کد ارجاع بخش فروش یا حتی کدهای پیگیری سفارش و…را ارسال کنید. در این صورت میزان تماسهای غیرضروری هم کاهش خواهد داشت و سرعت کار بالا میرود. برای روشن شدن موضوع، به مثال زیر توجه کنید:
شرکت A در زمینه تعمیرات و فروش موبایل در حال فعالیت است. شخصی به نام John میخواهد موبایل خود را تعمیر کند. این شخص میتواند با پیامکی که از شرکت A دارد، برای تعمیر موبایل سامسونگ و دریافت تعرفه تعمیرات عدد 3 را به شماره 10997000 ارسال نماید. با این روش، John دیگر نیاز به حضور در شرکت و یا تماس تلفنی، برای دریافت تعرفه تعمیرات نخواهد داشت.
بنابراین استفاده از پنل پیامکی میتواند در کاهش هزینههای غیرضروری شرکت و مشتریان موثر باشد. کسبوکاری را تصور کنید که با استفاده از تبلیغات و ایجاد حس نیاز در مشتری، اقدام به دریافت و جمعآوری شماره موبایل مشتریان بالقوه و تکمیل بانک شمارههایش کند. این شرکت پس از مدتی میتواند با استفاده از بانک شمارههایش، بازاریابی پیامکی را شروع کند، در جذب، افزایش و حفظ مشتری موفق باشد و با تعداد زیادی از مخاطبان بازار هدف، ارتباط بگیرد.
دستگاه ذخیرهسازی شماره موبایل مشتریان چیست؟
دستگاه ذخیرهسازی شماره موبایل مشتریان در واقع دستگاهی مانند کارتخوانهای فروشگاهی (POS) است که بیشتر در فروشگاههای سنتی استفاده میشود. این دستگاه دارای مزایا و معایبی است ولی شاکلۀ اصلی آن، اتصال به پنل پیامک فروشگاه است.
مزایا و معایب دستگاه ذخیرهسازی شماره موبایل
شما اگر این دستگاه را داشته باشید، میتوانید از مشتری بخواهید تا شمارهاش را وارد کند. حالا او یکی از اعضای خبرنامه پیامکی است و ما میخواهیم مزایا و معایب استفاده از دستگاه را باهم مرور کنیم.
مزایای استفاده از دستگاه ذخیرهسازی
کار کردن با دستگاه ذخیره شمارۀ موبایل مشتری چندان هم سخت نیست و همین کاربری ساده را میتوان از مزیتهای مثبت دستگاه دانست. از طرفی این دستگاه کوچک و جمعوجور است و جای زیادی نمیگیرد و به راحتی بانکی از شمارههای باشگاه مشتریان را برای پنل ارسال میکند. اما با وجود این ویژگیهای مثبت، این دستگاه چه معایبی دارد؟
معایب دستگاه ذخیره شماره مشتری
شاید کار کردن یا این دستگاه آسان باشد و یا خیلی روی میز جایی نگیرد، ولی نباید از کنار معایبش به سادگی گذر کرد. حالا ما میخواهیم این معایب را یکییکی باهم بررسی کنیم.
هزینۀ بالای دستگاه
دستگاه ذخیرۀ شمارۀ مشتریان در مقایسه با پنل قیمت تقریباً بالایی دارد و شما در تاریخ فعلی بین دو تا سه میلیون برای خرید این دستگاه هزینه کنید. در صورتی که پنل پیامکی با هزینهای به مراتب کمتر در دسترس است و تمام مزایا و ویژگیهای مثبت دستگاه ذخیره شماره مشتری یعنی ایجاد باشگاه مشتریان و ارائه بانک شمارهها را دارد.
حالا در کنار هزینههای بالای خرید دستگاه، اگر این دستگاه بخواهد به پنل وصل شود باید مجدد برایش هزینه دهید. اما در پنل پیامکی همۀ این هزینهها فقط یکبار است.
قابل استفاده به صورت حضوری
اگر کسی بخواهد از این دستگاه استفاده کند، حتماً باید شماره را به صورت دستی وارد کند. برای همین باید بگوییم اگر کار شما به صورت حضوری نباشد یا مثلا فروشگاه آنلاین دارید و مشتری را نمیبینید، تقریبا این دستگاه اصلاً به درد شما نمیخورد.
ارتباط دو طرفه ممکن نیست!
دستگاه ذخیرهسازی شماره مشتریان قادر به دریافت پاسخ از طرف مشتریان نیست، پس در گزارشگیری و تحلیل هم نمیتواند به شما کمکی کند. در واقع وقتی ندانید مشتری شما چه نیازی دارد و یا دلش میخواهد چه پیامهایی دریافت کند، در بازاریابی پیامکی موفق نیستید و شاید پیامهایی را برای مشتری ارسال کنید که اصلا تمایلی به دریافت آن نداشته باشد.
از طرف دیگر وقتی با پنل پیامکی برای مخاطب پیام میفرستید او میتواند در صورت تمایل از خبرنامه خارج شود ولی دستگاه چنین قابلیتی ندارد. یعنی این دستگاه است که امکان خروج مشتری برایش تعریف نشده است و برای تمام شمارههایی که ذخیره کرده، پیامک میفرستد. تازه با این روش ممکن است شما بسیاری از مشتریها را خسته کنید و آنها دیگر از شما خرید نکنند، شماره را بلاک کنند و در واقع ریزش مشتری داشته باشید.
بهطور کلی استفاده از دستگاه ذخیره شماره موبایل مشتریان، علاوه بر تحمیل هزینه خرید و راهاندازی بالا، در مقابل پنل پیامکی بازده بسیار کمی دارد. کسانیکه از فروشگاههای آنلاین خرید میکنند، با عضویت در خبرنامهها به وسیله پیامک، به راحتی از تخفیفات و فروشهای ویژه و… مطلع میشوند و حتی میتوانند مراحل ثبت تا دریافت سفارش را به صورت آنلاین پیگیری کنند. برای همین ما میخواهیم به شما پیشنهاد استفاده از پنل پیامکی را بدهیم و مفصل دربارهاش صحبت کنیم.
پنل پیامکی چیست؟
پنل پیامکی نرمافزاری آنلاین و تحت وب است که به راحتی با اتصال به اینرنت قابل استفاده است و برای بازاریابی پیامکی و تعامل با مخاطب استفاده میشود. در صورتیکه میخواهید با مشتریان خود تعامل و ارتباطی دوسویه داشته باشید، یعنی علاوهبر ارسال پیامک، بتوانید از مشتری هم پیامک بگیرید، استفاده از سامانه ارسال اس ام اس انتخاب مناسبیست.
مزایای استفاده از پنل پیامکی
بازاریابی پیامکی به کسبوکارتان کمک میکند تا اس ام اس را تبدیل به یک ابزار قدرتمند برای تبلیغات خود کنید. برای همین میخواهیم اشاره کوچکی هم به مزایای استفاده از پنل پیامکی به عنوان بهترین جایگزین دستگاه ذخیرهسازی شماره موبایل مشتری داشته باشیم.
ارائه بانک شمارههای جامع و بهروز
پنل پیامکی بانکی از شمارههای جامع و بهروز را با تفکیک همراه اول و ایرانسل دارد. در صورتی که بخواهید جشنواره تخفیف شروع کنید و یا راهاندازی لاین جدیدی را به تعداد بالایی ارسال کنید، پیشنهاد میکنیم تا علاوهبر دفترچه تلفن مشتریان و مخاطبان خود، از این بانک شماره هم استفاده کنید.
ارسال پیامک به صورت هدفمند
پنل پیامکی بر خلاف دستگاه ذخیره شماره مشتری، این امکان را دارد تا بتوانید برای ارسال پیامک تبلیغاتی برنامهریزی کنید. با ابزار ارسال هدفمند شما دقیقاً برای هر هدف و یا گروهی در جامعه مانند پزشکان، مردان بین 40 تا 50 سال یا فقط ساکنان منطقه 12 پایتخت پیامک ارسال کنید.
امکان دریافت پاسخ مشتری
پنل پیامکی را ارائه خط اختصاصی به کسبوکار شما این امکان را میدهد تا بر خلاف دستگاه ذخیرهسازی شماره بتوانید پاسخ مشتری را دریافت کنید. پس اگر بخواهید نظرسنجی انجام دهید یا مسابقه برگزار کنید، دیگر محدودیت ندارید
وبسرویس پیامکی
بسیاری از فروشگاههای آنلاین و وبسایتها برای ارائه خدمات کامل به مشتری نیاز به وب سرویس دارند. دستگاه ذخیره شماره اصلاً چنین امکانی ندارد، به زبان سادهتر باید بگویم اگر فروشگاه دارید و یا میخواهید هر کاری را مشتری در وبسایت انجام میدهد، برایش پیامک شود، به وبسرویس پیامکی نیاز دارد که تنها از طریق پنل امکانپذیر است.
عدم نیاز به حضور مشتری و ثبت شماره به صورت دستی
در آخر هم باید بهترین مزیت استفاده از پنل را در این روزهای کرونایی، عدم نیاز به حضور مشتری دانست. بیشتر ما این روزها موقع استفاده از دستگاه پوز در فروشگاه یا عابربانک از دستکش یکبار مصرف استفاده میکنیم یا بعد از تمام شدن کارمان چندین بار دستها را میشوییم. حالا در این شرایط اصلا بهداشتی نیست که به دستگاه ذخیره شماره دست بزنیم و یا در محیط شلوغ و متراکم حضور داشته باشیم.
در صورتی که پنل هم نیازی به حضور در محیط ندارد و هم بهداشت روزهای کرونایی به خوبی رعایت میشود.
از طرفی با این روش میتوانیم یه پاپآپ بذاریم تو سایتمان یا یه تخفیفی در استوری اینستاگرام بذاریم و به این بهونه شماره مشتری را بگیریم. یعنی دقیقا کاری که ما با دستگاه پوز نمیتوانیم انجام دهیم!
نتیجه استفاده از پنل یا دستگاه ذخیره شماره
حالا که با روشهای مختلفی برای تعامل و ارتباط با مشتریان بالقوه خود آشنا شدید، با مقایسۀ نقاط قوت و ضعف هریک از این روشها، حتماً متوجه شدهاید که ارسال پیامک تبلیغاتی، یکی از بهترین راههای جذب مشتری است.
با استفاده از بانک اطلاعات پنل پیامکی قادر خواهید بود کسبوکارتان را به تمامی کسانی که هدف فروشتان هستند به راحتی معرفی کنید و فروش بیشتری داشته باشید.
به شما توصیه میکنیم، اگر میخواهید از بانک شمارههای موجود در پنل پیامکی “ایده SMS” برای جذب مشتری و توسعه کسبوکارتان استفاده کنید، ولی نمیدانید کدامیک از پنلهای ایده SMS، متناسب با کسبوکار شما طراحی شده و نیاز به کسب اطلاعات بیشتری دارید، با شماره 42774434-076 چتماس بگیرید و از مشاوره کارشناسان تیم ایده SMS به صورت کاملاً رایگان بهرهمند شوید.